A közösségi hálók és a blogok népszerűbbek az e-mailnél

| kategória: marketing/pr, szociál, trend, web | téma: |

Az eMarketer a Nielsenre hivatkozva állítja: a digitális téren legelőrébb járó országokban (lásd a táblázatukat már népszerűbbek a közösségi hálózati oldalak és a blogok, mint az e-mailezés.

Ahogy az látszik is, a keresőszájtok és az általános (értelmezésem szerint: máshová nem sorolt) portálok még mindig vezetnek, sőt az ezeket látogató netezők aránya is nő, de a közösségi oldalak ezeknél komolyabb éves növekedést tudnak felmutatni. Az egy év alatti 5,4%-os emelkedéssel át is vették a negyedik helyet, leszorítva ezzel az e-mailezést az ötödikre.

Mindezzel együtt ez eMarketer figyelmeztet arra is, hogy hirdetőként nem szabad a változást túldimenzionálni, mivel korábbi kutatások szerint a közösségi hálózatok felhasználói közül 43% soha nem kattint reklámra, de a kattintóknak is csak 11%-a vett a végén terméket/szolgáltatást. A közösségi hálózatot nem használók esetében ugyanez az arány 80, illetve 23%. A hálózatok terjedésével persze ez az arány, illetve a két adatsor közti különbség változni, csökkenni fog.

Tehát mindent számbavéve az e-mailes marketing továbbra is kevésbé kockázatos, mint a közösségi szájtokon való hirdetés. (Persze bőven lehetnek kivételek, hiszen egy közösségi hálózatépítő szájt felhasználói között is lehet e-mailes kampányt folytatni, ahogy ezzel itthon a myVIP rendszeresen szokott is élni.)