archívum téma szerint: “online marketing”

Pro tipp: így ne csinálj e-mail marketinget

| kategória: marketing/pr | téma: , |

Kaptam egy levelet a Vaterától.

  • A levél tárgya tegez, a fejléckép magáz, a levél szövege ismét tegez.
  • A levél tárgyában egy nyilvánvaló hülyeség van, hacsak nem tekintjük az 1-1,5 évente látogatást rendszeresnek.
  • A levél tárgya és a fejléckép tartalmi ellentmondásban van. A fejléc és a levél nyitómondata szintén.

Amúgy egy tök jó, igazán személyre szabott e-mail. Tetszik. Csak ne nyomtam volna rá véletlenül a “Spam bejelentése” gombot. 🙁

Ámátőrök

| kategória: marketing/pr, web | téma: , , |

Kaptam ma e-maileket a Kinder Úticélozz nevű akciójáról. Az első két levélben a “tuizkh” karaktersorozat szerepelt. A második után fél órával jött a megfejtés.

Kedves Játékosok!
Az előző levélért elnézéseteket kérjük, csak teszteltük a programot. További kellemes pontgyűjtögetést kívánunk mindenkinek!
Ă dvözlettel:
Szervezeők

Kicsit meglepődtem, hogy egy olyan pénzekkel operáló cég, mint a Kinde(ő)r, ilyen szinten intézi online kommunikációját.

Egyre értékesebbek a hír- és a tech oldalak

| kategória: marketing/pr, tech, web | téma: , | 3 komment

A Rubicon Project 3. negyedévi piaci jelentése szerint az 1000 megjelenésenkénti médiaköltség (CPM) 11 százalékkal esett az utóbbi negyedévben (az előző negyedévi adatokkal összehasonlítva). Ez emberibb nyelvre lefordítva annyit jelent, hogy egy online reklám 1000 darab megjelenését ennyivel kevesebbért tudták eladni.

A 11%-os csökkenés mögé nézve érdekes adatokat találhatunk. Míg a hír- és a tech oldalak 35-36%-os CPM-növekedést produkáltak, a tévés-filmes oldalak pedig 27%-osat, addig a közösségi hálózatok, a fiataloknak szóló, illetve a zenei és szórakoztató szájtok 8-17%-kal kevésbé voltak értékesek a hirdetők számára az idei év 3. negyedévében.

A hír- és tech oldalak felértékelődése valamiféle felhasználói komolyodást mutat. Igazuk van azoknak, akik “az internet mindenkié” felfogást képviselve a webet nem gondolták/gondolják leszűkíthetőre a 14-24 éves korosztályra. Egyrészt a 14-24 éves korosztály tagjai is folyamatosan felnőnek, másrészt az idősebb (döntéshozó) pozícióban lévők is egyre jobban rá vannak “kényszeredve”. Ezek a döntéshozók azok, akik például Magyarországon  – egy NRC-kutatás szerint – leginkább a pénzügyi (több mint 80 százalék) valamint a politikai hírek (közel 60 százalék) iránt érdeklődnek.

A tech oldalakat szintén az átlagnál – technikai dolgokban – tudatosabb és tájékozottabb felhasználók olvassák. Ők sokszor a véleményvezérek, akiknek véleményére adva dönt a környezetük egy-egy (jellemzően értékesebb) termék megvásárlásában.

Az egyre több embert begyűjtő közösségi oldalak értékvesztését magyarázza az, hogy bár a reklámokat korábban elutasító közösségépítő-szolgáltatók egyre több hirdetést engednek fel az oldalakra,  felhasználóik nem nagyon szeretik, ha social networking közben kereskedelmi céllal zargatják őket. Így aztán hiába számít egy megjelenés darabra ugyanannyinak a közösségépítő oldalon, mint a híroldalon, az utóbbi többet ér az alacsonyabb elutasítottság miatt.

A jelentés összegzésében a Rubicon Project sem felejti el beidézni Jack Myers médiaelemző webes optimizmusra okot adó szavait.

In the recession of 2009, marketers will be making cuts almost across the board, and will seek safe harbors and cost-efficient alternatives.

Úgy legyen.