archívum téma szerint: “linkedin”

Facebook, Twitter, Instagram, Tumblr, Pinterest és LinkedIn népszerűsége Magyarországon

| kategória: szociál, tech | téma: , , , , , |

A 17 fős, saját céges Facebook-oldalon végzett kérdőíves “kutatások” után végre született egy látszólag épkézláb felmérés arról, hogy melyik közösségi csatornát mennyien használják. A Comedy Central megbízásából készített kutatásban persze a mexikói adatok is rettentő érdekes, de nézzük inkább a hazai számokat.

Tudni kell, hogy a felmérést a rendszeresen tévézők körében készítették, de nem hinném, hogy egy-két százaléknál nagyobb különbséget jelentene, ha bevonták volna a nem rendszeresen tévéző népességet is.

Szintén érdemes figyelembe venni a jobb alsó sarokban is látható adatot: a kutatás a 18-34 éves korosztályra nézve reprezentatív – a teljes lakosság körében sokkal rosszabbul teljesítenének, valószínűleg szinte teljesen eltűnnének a kisebb szolgáltatások, a Twitter, a Tumblr és az Instagram.

És még valami: bár Instagram-fiókkal lehet, hogy kevesen rendelkeznek, az elég jó facebookos integráció miatt biztos, hogy fogyasztóként az instagramos tartalmakkal sokkal többen találkoznak.

A leggyorsabban növekvő közösségi szájtok

| kategória: szociál, trend, web | téma: , , , , , |

A Nielsen Online adatai alapján közölt a leggyorsabban növekvő közösségi szájtokról egy listát a Mashable. Érdekes megfigyelni, hogy bár az éves növekedést nézve a Ning a második, a szájton eltöltött idő egy év alatt gyakorlatilag megfeleződött, és már csak alig több 10 percnél. Hasonló jellegű kettősség figyelhető meg a 4. helyen álló Bebónál.

A Twitter és a Facebook (valamint kisebb mértékben a LinkedIn) szárnyalása továbbra is elképesztő. A Twitter éves 2565%-os növekedése még talán nem is annyira érdekes, mondván, hogy ilyen számokkal még könnyebb ekkora növekedést produkálni, mint mondjuk a Facebook adataival. Ami mellett viszont sehogy sem lehet elmenni: a Twitter és a Facebook úgy tudott kimagasló számbéli növekedést elérni, hogy közben majdnem duplázták, illetve triplázták az oldalon eltöltött idő havi átlagát. Ráadásul az amerikai adatok miatt – amiket a következő hónapra már jócskán meg fog dobni az Asthon Kutcher-jelenség – úgy tűnik, hogy az áprilisi adatok sem lesznek rosszabbak, sőt.