archívum téma szerint: “app”

Hogyan uraljuk az App Store-t? – néhány alapvető tipp a Draw Something fejlesztőitől

| kategória: marketing/pr, mobil | téma: , | 1 komment

Az alkalmazásboltok aktuális sztárja a Draw Something (iPhone+iPad, Android). Az alkalmazás napi szinten több százezer dollárt termel a fejlesztő OMGPOP-nak. A cégvezető Dan Porter még a hónap elején mesélte el a Mashable-n annak receptjét, hogy miként is érték el (egy jó ötlet után, ez fontos) az első néhány millió letöltést még azelőtt, hogy a nagy szájtok írni kezdtek volna róluk.

Válaszd a gyengébb kategóriát. Lehet, hogy az alkalmazás több kategóriába is beillik. Válaszd azt, amelyikben kevesebb konkurens van.

Hirdess más alkalmazásokban. A tipplistából talán ez az egyik leginkább érdekes pont. Dan Porter szerint egy app hirdetésére az egyetlen jó hely egy másik app. A módszerhez az egyik legjobb eszköz a 2012 egyik leginnovatívabb cégének választott Tapjoy rendszere, amelyben a felhasználók appon belüli kreditet kapnak, ha megnéznek néhány ajánlatot.

Ne bízz mindent a hirdetésekre. A Draw Something letöltőinek már a kezdetekben is csak 5%-a jött hirdetésekből, a többit már az ezekre a letöltőkre tett jó benyomás hozta. Porter egy tűzgyújtáshoz hasonlítja a folyamatot: a hirdetés csak a gyufa meggyújtásához szükséges szikra, a nagy tűz csak utána jön, kár a folyamatos hirdetgetéstől várni.

Legyen valami viral faktor. Porterék a facebookos ismerőseinkkel való játékot vetették be. Bár lehetőségünk van enélkül is játszani, de azért sokszor, sok helyen belebegtetik a Facebookot.

Tartsd a felhasználókat az alkalmazásban. Alighanem ez az egyik legnehezebben elérhető dolog, hogy a felhasználó ne csak letöltse az appot, hanem aztán használja is azt. Egy játék esetében praktikumról nem lehet szó, így muszáj mással operálni. Ezt nem Porter mondja, hanem más appok alapján én javaslom, hogy érdemes például push értesítésekben meghirdetni időnként akciókat az alkalmazáson belül megvehető extrákra. Így olyan júzert is újra be lehet húzni, aki egy ideje már rá sem nézett az appra.

Figyeld a Twittert. A Twitter egy valós idejű fókuszcsoport, az alkalmazásboltos hozzászólások mellett a Twitterről lehet leghatékonyabban begyűjteni több száz felhasználó véleményét is.

Clear, az egyszerű siker – 350 ezer letöltés 9 nap alatt

| kategória: mobil | téma: , |

Nem lehet túlhangsúlyozni az ötlet és az egyszerűség szerepét az alkalmazásokban. Most éppen az iPhone-os Clear kapcsán jutott eszembe. Itt van ez az app, amelyről nem tudom, hogy mennyibe kerül összehozni, de abban biztos vagyok, hogy a belefektetett dolgok jelentős hányada áll az alapötletből, illetve annak minél finomabb kimunkálásából, nem pedig eszement nagy fejlesztésről van szó.

És hogy ez miért érdekes: 9 nap alatt 350 ezer Clear-letöltést sikerült összehozniuk a fejlesztőknek, ami 0.79 eurós árral számolva, az Apple részét levonva, kb. 55 millió forint bevételt jelent. Még egyszer: az első 9 napban. Úgy, hogy az App Store egyébként tele van todo alkalmazásokkal. Megnézték őket, aztán elkezdték megkérdőjelezni minden egyes elem szükségességét: valóban feltétlenül szükséges-e bele? Ahogy a Guardian blogjának nyilatkozták: az alkalmazásban mindennek meg kellett küzdenie a helyéért, mindent elhagytak belőle (időzítést, ezt-azt kapcsoló ikonokat, mindent), amelynek hiánya nem sérti az alapvető funkcionalitást – felírni és késznek jelölni a tennivalókat. (Még a hatalmas költségvetéssel készülő appok jelentős része is valószínűleg ezen a ponton, a túlbonyolítottságon bukik.)

A Clear egyébként már az első napon nagyon jól teljesített, több országban is az App Store letöltési listájának élére ugrott. Ennek egyik fontos okozója a megjelenés előtt pár héttel publikált, hatásos videó volt, amely egyébként 814 ezer megtekintésnél jár.

Esetleges új funkciókról egyelőre nem nyilatkoznak a fejlesztők – már ha lehet egyáltalán a minimalizmus megtörése nélkül dúsítani az appon – , csak azt árulták el, hogy érkezik majd iPad és Mac verzió is. Még az Android és Windows Phone platformokat sem vetették el, de már csak a számokból is érthető módon elsősorban az iOS-re és OS X-re koncentrálnak.

Pihenés iPhone/iPad társaságában

| kategória: mobil | téma: , | 1 komment

Az androidosokat érő kedvezmények mellett azoknak is kijut a jóból, akik a karácsonyi pihenés egy részét valamilyen iOS eszközön játszva szeretnék tölteni. A nagyobb kiadók közül az Electronic Arts és a Gameloft is komoly kedvezményeket ad, bizonyos – jellemzően tavalyi – játékaik ingyen tölthetők, összesen 100-nál is több pedig jelentős kedvezménnyel, néhány száz forintért elérhető most az App Store-ban. De vannak persze másoktól is akciós, vagy amúgy is jó ár-érték arányú játékok. Segítek dönteni, az alábbiak szerintem megérik az árukat.

Ezek mellé pedig karácsony másnapján indul az Apple 12 napon át tartó ünnephosszabbítása, az ehhez kiadott alkalmazást már most érdemes letölteni.

100 fizetős androidos alkalmazás ingyen

| kategória: mobil | téma: , | 1 komment

Amikor még a simán csak telefonnak hívott, és leginkább annak is használt telefonom volt, akkor ismertem meg a GetJar nevű oldalt, ahonnan sokszor töltögettem a jó kis javás játékokat. Időközben a javások kora lejárt, most főleg az androidosok futnak náluk is, így ezekből adnak ingyen 100 amúgy fizetős, nem rossz alkalmazást. Érdemes szétnézni a kínálatban, vannak értékes darabok.

Aki nem szeretné végigböngészni a listát, annak próbáltam kiválogatni a javát. Már csak ezekkel is bőven boldog lehet az androidos karácsony. (Telepítésükhöz előbb a GetJar appot kell letölteni a mobilra az m.getjar.com címről, ehhez a beállítások alkalmazásos részénél engedélyezni kell a külső forrásokból való telepítést.)

Pár ajánlott játék

Néhány érdekesebb, érdemesebb név a nem játékokból

Mobilos fejlesztések – iOS vs. Android

| kategória: mobil, trend | téma: , , | 1 komment

A Flurry analitikai megoldásával 55 ezer cég 135 ezer alkalmazását figyeli, melyből 50 ezer projekt/app indult idén. Ezeket megvizsgálva kiderült, hogy hiába emelkedik elképesztő sebességgel az androidos mobilok száma, a fejlesztőket továbbra is inkább az iOS hozza lázba. Az év második negyedévében sokat vesztett az Android, azóta pedig leginkább stagnál.

Az ok a Flurry szerint a két platformra fejlesztett appok pénzügyi eredményességében keresendő (amelynek persze szintén vannak okai): miközben egy alkalmazás 1 dollár bevételt generál iOS-en, ugyanannyi idő alatt Androidon átlagosan 0.24 centet.

Hosszabb távon jobb pozícióban látszik az Android: az IDC nyári felmérése alapján a platformok fejlesztői prioritásának sorrendje iPhone (91%), iPad (88%), androidos mobil (87%), androidos tábla (85%) és HTML5-ös mobil web (66%) – elvben tehát sokan nyitottak az Androidra is, de a projektek egyelőre elsöprő többségben iOS-re valósulnak meg.