archívum téma szerint: “blogter”

Blogter szubjektív

| kategória: web | téma: , |

Résztvettem már 1-2 megújulási folyamatban. Az egyik éppen olyan jelentősségű volt, mint amilyen most a Blogteren zajlik, azaz teljes átalakulás kívül-belül. A szó lehető legszorosabb értelmében éjjel-nappal dolgoztunk szájmonnal, ő a programozói részét, én meg az ezen kívüli feladatokat végeztem.

De elszámoltuk magunkat. Nem úgy, nem annyi idő alatt és nem olyan dolgok történtek az átalakulás utolsónak szánt estéjén, mint ahogy azt mi terveztük.

Aztán 5 órakor úgy döntöttünk, hogy akkor nem ma lesz az átalakulás. Most alszunk 3-4 órát, aztán folytatjuk a munkálatokat, és akkor majd szombatra újulunk meg, nem péntekre.

A történetnek nincs nagy csattanója, és a tanulsága is rövid. És jé, éppen a blogom mottója. Beter ten halve gekeerd dan ten dele gedwaald. Azaz: jobb az út feléről visszafordulni, mintsem rossz helyre érni. Sajnálom, hogy a Blogter-átalakulás levezérlőinek ez nem jutott ma hajnalban eszébe.

Illetve: sajnálják ők. A csöppet sem boldog szülinapot és a rossz szájízt, amivel a webes társadalom kénytelen-kelletlen néz most a Blogter megújulására.

Az irány egyébként kifejezetten előremutató, bár nem web 7.3-as. De az idő majd a hibákat meg ezt a számozási problémát is megoldja.

Tiltja a Blogter a felhasználói Analytics-kódot [update]

| kategória: web | téma: , |

Egyik bejegyzésem végén érdeklődtem, hogy ki mit tapasztal a blogteres Analytics-tiltásból. Ma előbb Koronix jelezte, hogy valami nincs rendben ezen a téren. A következőket logikáztam ki.

A felhasználó által beszúrt kód helyén a blogteres blog forráskódja azt mutatja, hogy

<script type=”text/javascript”>
//Code removed by Blogter
//var pageTracker = _gat._getTracker(“UA-427721-4″);
pageTracker._initData();
//pageTracker._trackPageview();
</script>

Az tehát felvállalt tény, hogy a Blogter eltávolította a felhasználó által a sablonba tett kódot. És hogy miért?

<script type=”text/javascript”>_uacct = “UA-57628-2”;urchinTracker();</script>

Hopp, egy újabb kód. Mivel a Blogter főoldalának forráskódjában is ez van, ezért úgy tűnik, ez a saját, központi blogteres Analytics-kód.

Valószínűleg mindez összefügg a megújulással, talán lesz felhasználói szinten is elérhető blogstatisztika, amit Analytics-szel oldanak majd meg. Egy szájtra pedig – tudomásom szerint – egy mérőkód rakható, ha azt akarjuk, hogy mérjen is.

[update] doransky mai bejegyzésének címe Hogyan fejlődj a statisztikáidon?, a végső megállapítás pedig az, hogy analitika nélkül szolgáltatást fejleszteni 2008-ban olyan, mint vakon repülni. Beigazolódni látszik tehát a fenti bekezdés, miszerint a felhasználói analytics-kódok eltávolítása összefügg a Blogter megújulásával.

A Blogterben rejlő potenciál

| kategória: marketing/pr, web | téma: |

3 éves, hamarosan megújul a Blogter. A sok változás (új motor, új címlap, stb.) mellett az egyik potenciálisan legérdekesebb változás az lehet, hogy több lépcsőben átalakítják a blogokat kiszolgáló sablonokat, hirdetési lehetőségeket is integrálhatnak majd bloggerek.

Ez ugye elviekben most is adott, nyilván csak egyszerűsítik majd a dolgot. Netán a blog.hu minapi bejelentéséhez hasonlóan ők is előállnak majd valami hirdetési szabályzattal. Ám ha okosan csinálják, akkor elindíthatják a bloggerek vissza/elszívását blog.hu-tól.

Ami nem lenne szerencsés: agyonkorlátozni a felhasználók hirdetési lehetőségeit.

Az RSS-beli hirdetési lehetőség integrálása innovatív lépés lenne. Mivel a blog.hu a mostani változtatáskor kihagyni látszik ezt a lehetőséget, így a Blogter itt beelőzhetne.

Az iWiW-vel való együttműködés, pontosabban együttműködtetés akkora lehetőség, hogy nem is értem, hogy eddig miért nem lépték meg. (Jelenleg mindössze a Profil/Kapcsolat oldalon van egy olyan felirat, hogy “Ha szeretnél blogolni, itt megteheted!”) Írok példákat is.

Ha a kapcsolathoz beírja a júzer a blogteres feedje címét, akkor ha új poszt jelenik meg a feedben, ennek linkje – valami kusztomizálható szöveggel – automatikusan megjelenne az illető üzenőfalán (például: ez számodra is érdekes lehet: link). Ezzel egyrészt bloggereket csábítanának a Blogterre, másrészt az üzenőfalat lekattintókkal jelentős (ezrestől a tízezres nagyságrendig) látogatottságbéli növekedés lenne elérhető. (Nem mellékesen még közösségibb lenne az iWiW.)

Az iWiW személyes kezdőlapjának jobb sávjába (valahova felülre) be leehetne rakni egy kis – központilag szerkesztett – ajánlóboxot, mint amilyen az Origón is van. Több értelme és haszna is lenne, mint mondjuk a kedvmutatónak.

Kellene egy Coke klubhoz hasonló iWiW-es Blogter klubot csinálni. Ingyen van, a feltételek adottak. A tagok megkapnák minden héten a blogteres hírlevelet (netán naponta a legnézettebb 4-5 posztot linkelő hírlevelet) a klubos üzenőfalon. Valami alap nyereményjátékot is lehetne csinálni köré, mondjuk a feliratkozók között mindennap elsorsolni egy-egy 3000 forintos Domino-feltöltőkártyát, hogy házon belül maradjunk. Sejthető, már-már tudható, hogy erre nem néhány ezer, hanem több tízezer felhasználó ugrana. A költség 1 millió 80 ezer forint, de hát gyanítom, hogy lehetne valami jópofa bartert csinálni a T-Mobile-lal. Bár évi 1 millió forint amúgy sem egy nagy összeg.

Azt se feledjük, hogy hamarosan itt van egy EP-választási, majd egy országgyűlési, aztán pedig egy önkormányzati választási kampány. Ezek közül legalább kettő megdobja majd a közéleti-politikai blogok látogatottságát. Szóval érdemes visszacsábítani vagy megtartani a következő 2 évre a politikai témában is posztoló bloggereket is.

És látá a sales house, hogy jó

| kategória: marketing/pr, web | téma: , , , |

Rabbit beszámolójából értesültem róla, hogy immáron a bevételi oldal is megjelent a blog.hu üzleti terveiben. (Amit én a modellből hiányolok, az az RSS-ben való hirdetési lehetőség.)

A bloggerek számára választható második számú modell (Kétpupú teve = megosztott felületes blog) nekem a legszimpatikusabb, és valamelyik ügynökség sales house is hamar ráérezhet a siker ízére. Merthogy ebben az esetben a hirdetési helyek felét az Index értékesítheti, a másik felére a blogger szervezhet magának.

Na igen, de mégis mit? Leginkább AdSense jöhet szóba meg mindenféle ilyen instant megoldás (Etarget, stb.) Már egy kkv sem nagyon fog egy blogban való hirdetésig eljutni, nemhogy egy komolyabb cég.

Rabbit is felveti, hogy szervezzen networköt a blog.hu, de hát hahó, miért ne szervezne inkább bármelyik meglévő ügynökség sales house? (Ez azért lenne jobb, mert akkor biztosan nem lenne balhé, ellentétben azzal, ha a blog.hu elkezdene mondjuk bogteres blogokat is behozni. Hamar megharagudnának egymásra és hamar módosulnának a Blogter felhasználási feltételei is.)

Ha egy ügynökség sales house veszi a fáradságot, csoportba szervez mondjuk 20-30 igényesebb, napi 1500-2000 látogatót rendre hozó blogot (ami ugye az összes szolgáltatót és a függetleneket nézve nem túl nehéz feladat), akkor az akár napi 35-60 ezer egyedi lehet, hogy az ezzel hozható AV-t már ne is említsem. Ez simán üti akár a Népszabadság Online, akár a Zoom jellemzően napi 30-40 ezer látogatós statisztikáit. (Jobb Rosszabb napokon a kettő együttes eredményét is.)

A blogolvasók köre ráadásul hirdetésileg egy célzásra igencsak érdemes csoport.

A felhajtásért pedig csak annyit kellene tenni, hogy hétfőn leülni a gép elé, megnézni a blog.hu és a Blogter címlapjait meg a Golden Blog top 100-as listáját, az ezeken szereplő blogok íróival (akár mailben, iWiWen, vagy bár hülye módszer, de ha más nincs, kommentben vagy bárhogy) felvenni a kapcsolatot, adni nekik valami próba mérőkódot, és minél gyorsabban leszerződni minden arra érdemessel.

Egy rabbitblogi kommentben is említett achillesi pont lehet: ha a blog.hu megtiltja bloggereinek az indirekt értékesítést. Ez viszont nem lenne túl szerencsés úgy, hogy éppen most újul meg a Blogter, ahol – egyelőre legalábbis – orrba-szájba reklámozhat mindenki a blogjában. Mert ha csak egy kicsit jobb modellel állnak majd elő, akkor könnyen elindulhat a bloggerek visszaáramlása.

Kicsit más, de lehet, hogy ilyesmivel függ össze: október 31-e óta a saját Google Analyticsek nem mérnek a Blogteren. Valaki tud erről valamit?